Nebojte se! Začínám sice zostra, ale jde o zcela seriózní téma a B2B case study, jak lze s omezeným rozpočtem pokrýt globální média a zvýšit povědomí o nové aplikaci pro chov hospodářských zvířat. Kampaň potřebovala oslovit farmáře ve Spojeném království a cílit i na mezinárodní trhy. Pojďte se podívat, jak lze s investicí pouhých 22 000 £ vytvořit kampaň, která prolétne doslova celým světem.
Pro koho kampaň byla aneb na koho se zaměřovala
Platforma SellMyLivestock umožňuje zemědělcům online vyhledávat a obchodovat s chovnými zvířaty, jako je skot a ovce. Pomocí dat a technologií jsou farmáři schopni snížit osobní náklady nejen na dopravu, ale ušetří i čas, který by strávili cestováním po ostatních chovech, když shání chovný dobytek.
Jsou schopni lépe sledovat a monitorovat vzorce chovu hospodářských zvířat, což zajišťuje, že genofondy zůstanou zdravé.
Kampaň potřebovala oslovit farmáře a zemědělce — v podstatě malé rodinné podniky. Těm chtěla ukázat a dokázat, že zemědělství může být i ziskové a že online obchodování jim zefektivní práci. Ušetří čas, který mohou investovat jinde.
Širší veřejnosti předvedla, že na rozdíl od všeobecného mínění zemědělci používají technologie a spoléhají na ně každý den.
Valentýnské načasování je pro “seznamku” ideální
S investicí pouhých 22 000 £ a cílem zvýšit povědomí zemědělců o příležitosti online obchodování s dobytkem se vrhla společnost Hectare Agritech do odvážné a vtipné kampaně.
Profíci u Octopus Group spustili aplikaci Tudder, která silně připomínala seznamku Tinder. Podobné funkce — profily plemenných hospodářských zvířat a označování líbí/nelíbí, odklikávání doprava a doleva. Nechyběl ani zvukový efekt bučení a následné přesměrování na platformu SellMyLivestock.
Komunikace kampaně se připravovala v lednu 2019. Během února vytvořili fotografie a valentýnská přání zaměřená pro média, tiskové zprávy a plán zveřejňování obsahu na sociálních sítích, rozhovory se zemědělci, vtipná videa a fotografie.
Určitě pomohlo exkluzivní zveřejnění v The Sunday Times a obsah, který zveřejnil Reuters. Originální nápad se najednou řítil do celého světa.
A jak to všechno dopadlo, aneb výsledky kampaně
Na sv. Valentýna vrcholila kampaň, která měla ve finále:
- dosah 157 mil. na Twitteru a 385 mil. zobrazení,
- 5 600 zmínek na sociálních sítích,
- 1 037 zmínek v globálních tištěných médiích, což mělo dosah až 1,3 mld. čtenářů,
- 18 000 stažení aplikace na Apple a Google store,
- 58% nárůst nových registrací na platformě SellMyLivestock,
- vstup na mezinárodní trhy napříč všemi kontinenty.
Generální ředitel Hektare Agritech Doug Bairner řekl: „Byli jsme ohromeni výsledky kampaně Tudder. Neuvěřitelné mediální pokrytí vedlo k bezprecedentnímu nárůstu nových registrací na platformě SellMyLivestock a postavilo nás do středu agritech konverzace s médii i investory. Kampaň nám také otevřela dveře na strategických místech, jako jsou USA a kontinentální Evropa, které nyní nadále zkoumáme a rozšiřujeme.“
Měsíční program proaktivního zapojení médií vyvolal povědomí, přímou interakci s aplikací kampaně a vedl k dramatickému nárůstu předplatitelů platformy SellMyLivestock. Kampaň vzbudila celosvětovou pozornost.
Kampaň se rozjela a těšila se zájmu hlavních veřejných a komerčních zpravodajských kanálů — od BBC a The Guardian až po Reuters a New York Post. Tudder získal široké pokrytí na mezinárodních zpravodajských kanálech včetně FOX24 News, France 24, CNN, Russia Today, španělského vysílání Antena 3 Noticias a čínského TomoNews.
Díky dobrému a vtipnému nápadu se zvýšilo povědomí o nové aplikaci, téměř o 60 % vzrostl počet registrací na webových stránkách a otevřely se mezinárodní trhy. Nápad to byl tak originální, že se o kampani zmínilo 1 037 tištěných médií, což mělo dosah 1,3 mld. čtenářů.
Není nutné mít miliónový rozpočet. Stačí dobrý a vtipný nápad, který nadchne a kampaň se šíří jako lavina.