Každá firma buduje svůj brand neboli image. Nejvíce se brand a hodnoty firmy ukáží právě v krizi. V té době totiž nemůžete zastavit marketingové aktivity, ale máte příležitost ukázat, že jste tu stále připraveni pomoci svým zákazníkům. I když víte, že prodeje zrovna teď neporostou.
Společnost Harman během pandemie pomohla mnoha profesionálům ze zábavního průmyslu (svým klientům), kteří přišli o práci. Vytvořila vzdělávací platformu a posílila tím svůj brand.
V roce 2020 se svět obrátil naruby. Byla pozastavena spousta akcí a tím přišlo o práci mnoho lidí. Dotklo se to všech, především zábavní průmysl dostal úplnou stopku. Byly zrušeny koncertní turné, divadelní představení a kulturní akce. Nezasáhlo to jen herce a zpěváky, ale také desítky lidí, kteří se starají o produkci — zvukaři, kulisáci, osvětlovači…
HARMAN Professional Solutions je globální lídr v oblasti audio-video, osvětlovacích a řídicích systémů. V březnu 2020 většina jejich klientů přišla vinou pandemie o práci, a tím i firma o možnost dalších prodejů svých produktů. Ovšem neustrnuli a vymysleli eLearningový program “Learning Sessions”, aby profíkům z kulturní branže pomohli. Nejenže jim umožnili vydělat si nějaký ten peníz, ale vytvořili vzdělávací platformu a posílili tím svou značku. Pomohli svojí aktivitou svým klientům, nenechali je ve štychu.
Když děláte dobro
Ředitelka marketingu Laura Lawrenc říká: „Když bylo toto odvětví v březnu poprvé zasaženo, věděli jsme, že musíme rychle jednat, abychom našli způsob, jak pomoci našim přátelům a partnerům v oblasti zábavy. Série Learning Sessions pro nás byla příležitostí nabídnout finanční pomoc a zároveň platformu pro tyto odborníky, aby mohli sdílet své znalosti s ostatními, kteří by z toho mohli mít prospěch.” Prostě taková win-win spolupráce.
A proč to všechno? Během pandemie totiž:
- až 77 % profesionálů ze zábavního průmyslu ztratilo 100% příjmy,
- 96 % společností z kultury a zábavního průmyslu muselo propustit své zaměstnance,
- 97 % nezávislých profesionálů z kultury ztratilo svůj job.
V Harman najali přes 50 profesionálů a moderátorů z kulturní branže, kteří nemohli v pandemii pracovat. Jednalo se o profíky z oblasti audiovizuální techniky, kteří sdíleli své znalosti prostřednictvím živých webinářů a bezplatných videí.
Když experti nemůžou pracovat v kultuře, mohou alespoň předávat své zkušenosti kolegům, kteří se chtějí zdokonalit ve své profesi. Odborníci dostali zaplaceno, posluchači se mohli učit od expertů zdarma. A to od těch nejpovolanějších! Na webinářích se mohli setkat s moderátory, kteří pracovali pro umělce jako Lady Gaga, Paul McCartney a Prince.
Kolik to stálo?
Od dubna do konce roku 2020 Harman z svého marketingového rozpočtu utratil 50 000 USD pouze za platy moderátorů a lektorů. Aby úspěšný projekt mohl pokračovat vyčlenili dalších 50 000 USD na rok 2021. Za propagaci programu utratil méně než 5 000 dolarů.
Za deset měsíců uspořádali více než 150 živých workshopových webinářů, které kromě odborníků z firmy pořádalo 102 externích prezentujících. Workshopy, které pokrývají témata od zvukového a světelného designu po síťovou audiovizuální techniku až po moderování, se ukázaly jako neocenitelný zdroj pro profesionály všech úrovní zkušeností. Lekce jsou archivovány a lze je zdarma sledovat zde.
Nahrané webináře, které přesahují 150 hodin obsahu, sledovalo více než 60 000 lidí. Projekt jede dál! Společnost Harman Professional Solutions byla nominována jako finalista na cenu AV Magazine 2020 AV In Action Award za úsilí o pomoc, a to díky sérii Learning Sessions.
Jsme s vámi i dobách krize
Brand firmy neposílilo jen výše uvedené ocenění, ale i to, že tu společnost byla pro své klienty a partnery, kteří v “normálních” dobách byli odběrateli jejich techniky. V krizi přišli o práci a potřebovali pomoct, které se jim dostalo prostřednictvím eLearningové platformy. Nyní, až se kulturní akce opět rozjedou, bude Harman první, na koho si klient vzpomene, protože tu byl s ním i v krizi. Chce to nápad, není potřeba velkého rozpočtu, nutné je porozumět situaci, ve které se klient nachází. Mnoho firem v krizi prostě jen omezilo své aktivity a nebylo vidět. V Harmanu stále se svým klientem komunikovali, dokonce mu pomohli, což jejich brand a loajalitu zákazníků velmi posílilo.